2011-01-06 | 11:26:39

råttfest!

Hej mina fina!!

Gud vad jobbigt det är att försöka anpassa sig tillbaka in i den normala vardagen igen efter ett par dagars semester.
Ush.

Dagarna i Stockholm var ju helt klart de bästa dagarna på väldigt länge, jag stormtrivdes och längtan efter London var minimal. Längtan tillbaka till Stockholm när vi kom tillbaka hem var dock betydligt större.

Eftersom mannen älskade både staden och familjen så kände vi oss båda väldigt ledsna när bussen körde in i London igen.
Blev tillochmed tårögd.

Vi bestämde oss för att skita i alla problemen vi har här hemma och gå ut och käka istället. Vi hittade en mysig liten cocktailbar i Covent Garden och kanske tog en eller två för mycket. Sen mötte vi upp med Luke och Simone och tog ett par till drinkar runt om barerna i området och sen käkade vi middag på TGIF! haha

Onsdag var första dagen tillbaka på jobbet och fan va surt det kändes att komma tillbaka, ett nytt år, men samma jävla skit.
Eftersom det var helt dött så bestämde jag mig för att NE NU JÄVLAR ska saker och ting ändras och började fundera en massa om hur och VAD jag vill göra med mitt liv.

Då kom Emma ner och hälsade på mig nere i den mörka källaren även kallad mitt jobb. Hon kom med den glada nyheten att hon har sagt upp sig och flyttar till Helsingfors redan i Mars.

Och det fick mig att tänka ännu mer.

Sen när hon gått kom karln ut till mig och frågade om jag skulle kunna tänka mig att jobba i en klädbutik, självklart sa jag, vad som helst MÅSTE vara bättre än att vara servitris. Hans systers bästa vän är Manager på French Connection och hon skulle se vad hon kunde göra.
Så nu väntar jag på ett telefonsamtal och sen får vi se när vi kan klämma in en intervju. Det hela låter så himla bra för att vara sant och jag vet inte riktigt hur glad jag ska vara i förskott men det känns  riktigt lovande.

Det skulle innebära, 35h/vecka, ca £1000/månad, antingen jobba 7-4, 8-5 eller 1-9. Och nästan inga helger. Plus 50% rabatt!
WO!

Fan va lycklig jag skulle bli om detta verkligen händer. Komma ifrån det här jävla skitföretaget som försöker blåsa mig på mina semesterpengar.

Kanske är det mindre betalt, kanske är det inte något jag vill göra karriär inom MEN det är iaf en ny erfarenhet!

Så håll tummarna!

Och råttorna ja, vi är i fajt med företaget som äger byggnaden om att bryta kontraktet. Dem står på sig och säger att våra problem ska fixas och att allt kommer bli bättre. Och vi måste stå på oss hela tiden och säga ifrån, för Simone har ju flyttat ut för att hon tycker att det är så hemskt...vet icke vad vi ska göra.

Har haft råttdödar killar här hela morgonen som lagt ut fällor och gift. USH. Dem kommer tillbaka inom en vecka och jag sa till dem att då kansle jag inte är kvar.

Får jag det här nya jobbet så ska vi försöka hitta en ny lägenhet så fort som möjligt.

Ah, måste springa till jobbet snart men...ja jag mår bra...även fast bostadsituationen är KAOS!
Önskar att jag kunde vara hemma i Sthlm igen och leva ett bekymmersfritt liv.

Det blir nog bra.

Älskar er mest.




2 Kommentarer
Mama:

Hej på dej! Håller alla tummar och tår vi har för dej. Vi saknar er och längtar tills ni är tillbaks.Hälsa Mannen. Kram&puss Mama & Papa

2011-01-06 | 12:10:47
Mormor:

Håller med mamma försöker skriva med knogarna. kram mormor

2011-01-07 | 09:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: