2011-02-28 | 11:58:44

whirlygigged up!


Hallå där mina fina!

Ny start på veckan och det känns jäkligt bra faktiskt!! Jag har ett rätt bra schema nu, jobbar måndag-tisdag, ledig onsdag-torsdag, jobbar fredag-lördag och är ledig söndag! Woo!

Denna helg gick alldeles för fort dock, lördagen ville jag bara skulle ta slut för det var så mycket att göra och att jag skulle ut direkt efter jobbet hjälpte ju inte det hela att gå snabbare. Vid 12.30 mötte jag upp Emma och hennes kompis Asha och vi vandrade ner för gatan mot Whirly Gig. En klubb som har hållt på den sista lördagen varje månad i 20 år, och det är jättemånga som har gått där sen dag ett.
Jag och Emma var där förra sommaren och det var helt underbart!!!

Så vi gick in och det var precis som förr, kanske tom lite bättre, men också lite sämre på vissa punkter. Lite trist att det ska behöva vara så. Whirly Gig är ett väldigt liberalt ställe med ett väldigt liberalt sätt att se på både alkohol och droger. Det har varit en frizon för många som går dit en gång i månaden för att njuta och bara ha en fantastisk kväll, men nu har den nya generationen ungdomar dragit in så mycket skit att hela stämningen förstördes. Det låg 16-17 åringar däckade på golven för att dem hade både druckit för mycket och tagit för mycket droger. Det tycker jag inte om överhuvudtaget. Så ska det inte få vara.
Men Whirly är lite av en svartklubb, lite skitigt, lite läskigt, väldigt underligt. Men vi hade en sån otroligt kul kväll. Vi dansade till solen gick upp och sen gick vi alla hem ock la oss. Fy!! haha var så trött på söndagen, kom i säng vid 8 och gick upp vid 2.
Så förlåt mamma om jag var lite trött på telefonen!


Å musiken där 'är så bra. Det är ju ett rave men musiken är aldrig FÖR mycket. lagom blandning av Dubstep och DrumnBass  och all möjlig sorts musik. Flummusik!!

Men ni som växte upp på typ 70-80 talet måste ju ha gått på en massans olika rave eller konstiga klubbar? Kan ni inte berätta!! Vore skitkul att höra hur det var då, för nu känns allt så fejk på nåt sätt.


Det var en som var utklädd till enhörning där.  haha så sjukt!!! Full kostym!

Nu blire jobb igen. Ska dricka upp min Cappuchino och ta en cigg och sen är jag nog redo för den här dagen också.

Älskar er mest!!!


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: