2011-02-22 | 11:50:37

Love and caring


Hej mina kära!!

Igår var en väldigt betydelsefull dag i mitt liv som fick mig att inse att jag måste börja ändra på ett par saker här i livet.

Jag fick äntligen träffa Emma igen.

Jag och Emma träffades i Australien, vi bodde på samma hostel och pga att vi båda var svenskar så höll vi ihop i vått och torrt.
Vi var alltid ute på äventyr och vi kom överens och klickade på ett stadie som man inte gör med många andra. Även fast jag och Linnea också kom varandra jävligt nära så är det nåt speciellt med Emma, Hon är så genuin, den mest ärliga, orginella och finaste människan jag har träffat. Hennes hjärta är ibland alldeles för stort och hon förtjänar bara guld och diamanter.

Hon förklarade att hemflytten till Sthlm hade gått galant, att hon hade tagit med sig sin australienska livstil till sthlm och bara kört gasen i botten.
Att det inte är värt att stressa, vi har tid på oss. Man behöver inte göra saker man inte gillar, att man måste slappna av och njuta av livet istället för att skynda.

Det var så skönt att träffa henne, att få lite Aus-känsla igen. Som vi njöt där borta. Inga problem, ingen stress. Fan va livet var underbart ändå!

Jag hoppas att när jag flyttar tillbaka till Sthlm så kommer hon fortfarande vara kvar. Hon är verkligen en person jag vill ha i mitt liv. Så full av liv och glädje!

Vi träffades för middag igår, jag Linnea, Emma och 4 av Linneas kompisar. Herregud jag har inte varit ute på tjejmiddag på ÅR. Även fast jag inte är den tjejigaste i gänget, men det var så mysigt att sitta där och bara lyssna och prata om allt. Ne, riktigt fint var det. Även fast jag INTE har NÅGOT gemensamt med dessa tjejer, överhuvudtaget så var det fint att veta att man fortfarande kan träffa nya människor och ha ett socialt liv.

Eftermiddagen gick vi för ett par drinkar och sen tillbaka till Linneas lilla kollektiv för ett par glas vin. Himla trevligt!! Sen missade jag sista tåget hem så fick försöka ta mig hem med nattbussar vilket slutade med att jag gick hem istället. Men det gick bra.

I Lördags var också en väldans bra dag, Först flyttade vi ju! Haha, kan inte fatta att jag inte skrev det först, haha men OHHHHHHHHHHHHHH va skönt det är. Jag vill bara hoppa upp och ner och bara skrika av glädje. Skrev kontraktet, betalade depositionen och sen flyttade vi in! YEYE!! Jag kommer ta lite kort så fort vi har flyttat alla grejjerna. Det mesta är fortfarande här på jobbet så ska ta första lasset ikväll.

SÅ skönt är det att få ha en RIKTIG lägenhet. Bara min. Och Mariusz. Och Simones. Och Lukes. Men men.
Ett år kvar nu sen blir det Sthlm! Riktigt exalterad över det, tillochmed Mariusz tjatar om hur bra det kommer bli!! :)

Sen vid 5 tiden mötte jag Kristina och vi gick ju som sagt och såg Crystal Castles i Brixton. FY FAN VA DE VA BRA!!!
Åhhh!
Det var nog det bästa jag gjort, jag var nära till tårar när Alice Glass kom ut på scen, haha jag måste varit den ända som grät. haha Men det gick så fort. Det var lite jobbigt. Helt plötsligt var hon borta och allt var slut.

Men nu har jag iaf sett dem. Mitt favoritband.

:)

Nu måste jag börja jobba snart!!

Älskar er en massa.
1 Kommentarer
Anonym:

Underbart att läsa det du skriver, jag kan se dig hur du lyser av allt som är positivt.Puss Mama

2011-02-22 | 18:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: