2011-04-23 | 01:10:08

påskii!

Glad påsk mina kära!


Ligger här i sängen med ett glas mjölk och knaprar i mig svenska OLW ostbågar och äter påskägg!!!

Mamma och Jari är ju här nu som ni säkert redan vet och medans vi satt uppe i Angel och smuttade på en varsin Mojito så fick vi en hel påse fylld med gott.

Det är så himla fint att se sina nära efter en sån lång tid ifrån varandra. Även fast vi sågs i Januari så känns det som år sen..

Igår kom dem vid 9tiden och då gick vi till puben och tog en varsin burgare och en öl! Det satt fint de ska ni veta. Efter det gick vi vidare och satte oss ute på en annan uteservering och även fast klockan var runt 10-11 så var det bara lite småkyligt.

Idag möttes vi upp vid 10 och gick på en lååång promenad, ända from London Bridge upp till Piccadilly och runt i Covent Garden och Soho. Självklart så var vi ju tvugna att dricka lite öl o kaffe och få en smörgås i oss på vägen, men vid 4 tiden var alla 4 helt slut...troligen pga värmen (((25 grader!!!))) så vi alla åkte till respektive hem/hotell och sen möttes vi upp i Angel för mojitos och middag hos turken. Mätt och belåten men gud vad gamla och trötta vi börjar bli..alltså jag och mannen känner oss så risiga. Måste börja träna eller försöka bli yngre på nått sätt och vis. Det här går ju inte. :)

Mannen är jättenervös över att flytta till stockholm och man märker att orden bara väller ur munnen på honom. Mest oroar han sig för språket men det kommer gå galant..
Han började prata om vad jag skriver här på bloggen häromdagen och återberättade alla små detaljer som mustascher, stress, flytt osv osv. Han är så jäklans duktig och det kommer gå jättebra tror jag.
Självklart är det väl alltid jobbigt att flytta till ett nytt land och inte kunna språket men han har ju en sådan enorm fördel att han har vår familj som stöd (hoppas jag;) ) och att han redan har flyttat runt till andra länder innan detta. Jag känner starkt att detta är vad som måste göras. Självklart ska vi bo i stockholm. Skaffa oss en trygg framtid. Inge mer tjaffs nu. Nu kör vi!

Han frågade mig vad den typiska svenska stereotyipska familjen är och hur den ser ut och jag svarade;
Man&Fru+2barn av vardera kön. Bil av svenskt märke, Rött hus med vita knutar, en snäll familjehund i medelstor storlek, 9-5 jobb etc etc etc...
Hans svar blev';
Thats all I ever wanted baby. But as long as Im with you it dosnt matter where we are as long as were togheter.

Ne så sa han inte. hittade faktiskt på detta här och nu men han så nåt i stil med de iaf. Innebörden är densamma.

:)

Nu ska jag försöka sova och dämpa sockerruset som far igenom kroppen. 
Nackdel Nr 1 med påskägg - Socker. Fan, har ju redan sömnproblem så det räcker.

God natt mina hjärtan.

Älskar er mest som vanligt!!!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: