2011-04-14 | 02:09:58

14 april 2012?


Jag kan inte vänta tills den dagen jag vaknar upp, öppnar ögonen och känner mig full a liv. Vaknar frivilligt en timme tidigare för att verkligen kunna njuta av kaffet som man normalt sett häller i sig även fast det precis slutat koka.
Känna glädje över vad denna dag har att erbjuda, känna pirret i magen för att man aldrig vet vad som väntar runt nästa hörn.

Pratet om Stockholm blir allt mer intensivt och seriösare än någonsin. Som att jag i 4års tid har letat men inte hittat vad jag letat efter. Jag har gömt mig i både ensamhet och stress. Och det jag letade efter har ju funnits där hela tiden.
Jag känner mig nästan lite dum som efter 4 års tid kommer flytta tillbaka till Stockholm igen, att tron om att jag äntligen kommer bli lycklig är en stor lögn.

Om jag inte var lycklig där innan, varför skulle de vara så annorlunda nu för?

Men sen...När och Var, var jag egentligen lycklig senast. Inte enstaka händelser, berusade nätter, män med mustasch, bad och solsken etc etc.. Utan en stabil lycka som jag vet är här för att stanna.

Män med mustasch. Mhm. Det är lycka det gott folk. Synd bara att mannen ser ut som en tysk läderbög (no offense) så fort han börjar odla. Nåja.


Jag behöver en nypa frisk luft här i livet. Stabilitet. Mitt liv just nu är väl som när man tappar smörgåsen på golvet och alltid så måste smörsidan landa neråt. Så jävla irreterande och onödigt. Ja det är mitt liv. Irreterande och onödigt. 

I Stockholm ska jag börja jobba framåt, uppåt och ha ett stabilt liv. 
Skaffa en utbildning, fin lägenhet i någon fin förort alldeles för långt utanför stan, ett par katter och förmodligen hundar om mannen får som han vill, ett par barn..(ÅHHNEJ.)  Rörigt.
Faktiskt laga och äta middag 7 dar i veckan, stabil socialt umgänge, folk jag kan lita på. Lita på mig själv..

Så ska vi planera in en välkommenhemfest runt den...14 april 2012?? Runt 7tiden?  Jag och Ni? Mormors köttbullar, en låda vin... vilken fest hörni??

Och detta min kära familj, ännu en gång... är resultatet av 14timmars arbete, ingen sömn, nerskärning av nikotin och överdosering av kaffe...


bara en massa kackel.

god natt.

Älskar och saknar er. Men det förstod ni nog redan.




2 Kommentarer
Mama:

Hej på dej! Ja vad är lycka? Jag vet nte och jag är snart 50, menjag tror att när det käns bra och allt är bra runt en så är det en sorts lycka.När jag tänker på dej känner jag mej glad och lycklig,när jag tånker på vilket bra liv jag ändå har känner jag också lycka. Älskar dig ännu mer puss Mama

2011-04-14 | 19:46:27
Mormor:

Hej!

Håller med mamma att lycka troligtvis är när allting känns bra och att man får vara nära sina kära. Nu har våren kommit och det går att sitta ute när solen skiner. Många krama och pussar.

Mormor och morfar

2011-04-15 | 09:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: